Περιοχή Καππαδοκίας

Καταγραφή τελευταίων αυθεντικών καταχωρήσεων από την περιοχή της Καππαδοκίας.

Παρακαλούμε τους αναγνώστες να παροτρύνουν κι άλλους συμπολίτες τους πρόσφυγες να καταγράφουν εδώ εμπειρίες και άτομα που γνωρίζουν ή είναι συγγενείς μαζί τους. Ο κατάλογος εμφανίζεται αλφαβητικά ανάλογα με το όνομα της περιοχής της Καππαδοκίας καθώς και το όνομα του ατόμου που έκανε την καταχώρηση εκ μέρους της οικογένειας.

Κάλλιστα μπορείτε να καταχωρήσετε και φίλες οικογένειες τις οποίες γνωρίζετε, όμως σε τέτοια περίπτωση παρακαλούμε να διασταυρώνετε τις πληροφορίες για να σιγουρευτούμε πως δεν είναι λανθασμένες.

ΠΕΡΙΟΧΗ
ΟΝΟΜΑ
ΠΑΤΡΩΝΥΜΟ
ATOMA
ONOMATA ΑΤΟΜΩΝ
ΧΡΟΝΟΣ
ΠΕΡΙΟΧΗ ΠΟΥ ΠΗΓΑΝ
ΔΙΑΜΟΝΗ
ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ
IΣΤΟΡΙΚΟ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗΣ
ΚΕΤΕΟΓΛΟΥ ΔΕΣΠΟΙΝΑ
ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ
4
ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΙΟΡΔΑΝΗΣ ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΚΕΤΕΟΓΛΟΥ
1924
ΑΡΑΒΥΣΣΟ ΚΑΙ ΑΝΑΒΥΣΣΟ ΑΤΤΙΚΗΣ
ΔΕΝ ΖΟΥΝΕ
ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΧΩΡΙΟ ΤΗΣ ΚΑΠΠΑΔΟΚΙΑΣ
ΗΡΘΑΝ ΜΕ ΤΗΝ ΑΝΤΑΛΑΓΗ
Αναστασία Παπαδοπούλου
Ιωάννης Κείσογλου
10
Ιωάννης Κείσογλου, Γεώργιος Κείσογλου, Αναστασία Κείσογλου, Ζαχαρίας Ζαμπόγλου, Ανεζίνα, Θεανώ, Γεράσιμος Λουκίδης, Κυριάκος Λουκίδης, Αβραάμ Κεΐσογλου, Πιπίνα Ζαμπόγλου
1914
Πειραιά
Πειραιά
ο πατέρας μου Ιωάννης Κείσογλου γεννηθείς το 1914 στο Φερτέκι [μετέπειτα ,Παπαδόπουλος]8 ετών ,η μητέρα του Αναστασία Κείσογλου σύζυγος Γεώργιου Κείσογλου θυγατέρα Ζαχαρία Ζαμπόγλου και τα αδέρφια της Ανεζίνα ,ο πατέρας του Γεώργιος Κείσογλου ,η αδερφή του Θεανώ με τον σύζυγο της Γεράσιμο Λουκίδη και το βρέφος τους Κυριάκος (απεβίωσε βρέφος) ,ο αδερφός του Αβραάμ Κείσογου ,η γιαγιά του Πιπίνα [γνωρίζω μόνο το υποκοριστικό της]Ζαμπόγλου εκ του συζύγου της από την πλευρά της μητέρας του )η οποία ήρθε στην κυρίως Ελλάδα ,μάλλον στον Πειραιά ,από το νότιο Ερεγλί -Ηράκλεια το 1923 με την ανταλλαγή πληθυσμών.
ΠΕΡΙΟΧΗ
ΟΝΟΜΑ
ΠΑΤΡΩΝΥΜΟ
ATOMA
ONOMATA ΑΤΟΜΩΝ
ΧΡΟΝΟΣ
ΠΕΡΙΟΧΗ ΠΟΥ ΠΗΓΑΝ
ΔΙΑΜΟΝΗ
ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ
IΣΤΟΡΙΚΟ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗΣ
Αγιρνάς, Άγιοι Ανάργυροι
ΑΡΧΟΝΤΟΠΟΥΛΟΥ ΧΡΥΣΟΥΛΑ
ΑΡΧΟΝΤΟΠΟΥΛΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
ΑΡΧΟΝΤΟΠΟΥΛΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ
1922
ΚΑΙΣΑΡΙΑΝΗ Ν.ΑΤΙΚΗΣ
ΚΑΛΑΜΑΤΑ
Αγιρνάς, Άγιοι Ανάργυροι
ΕΥΛΟΓΙΑ ΜΙΝΑΡΕΤΖΗ
ΙΩΑΝΝΗΣ
?
ΚΕΝΤΕΡΟΓΛΟΥ ΕΥΛΟΓΙΑ,ΠΑΝΤΕΛΙΔΗΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣ
1922 Μαλλον
ΝΕΑ ΦΛΟΓΗΤΑ
ΝΕΑ ΦΛΟΓΗΤΑ
Αγιρνάς, Άγιοι Ανάργυροι
Καρτάλογλου Παναγιώτης
Απόστολος
δεν ξέρω
Καρτάλογλου Πραξιτέλης
1922
Καβάλα Νέα Πέραμο
Νέα Κρήνη Καλαμαριά Θεσσαλονίκης
Αγιρνάς, Άγιοι Ανάργυροι
Κοσμάς Σωφρονίδης
Γεώργιος
Καλαμπάκι Δράμας
Αγιρνάς, Άγιοι Ανάργυροι
Παρουτογλου Αικατερινη
Χρηστος
5
Παρουτογλου Φιλιππος-Σοφια
1922
Θεσαλονικη
Θηριοπετρα Ν Πελλας
Ανταβάλ
ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΛΑΦΤΣΟΓΛΟΥ
ΙΩΑΝΝΗΣ
1924
ΝΕΑ ΣΥΛΛΑΤΑ
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Ανταβάλ
Δέσποινα Παρασκευαϊδου
Θεοδόσιος
12
1922
Θεσσαλονίκη
Nέα Σύλλατα Χαλκιδικής
Οι γονείς του πατέρα μου (Παρίσογλου το πατρικό του παππού το άλλαξε σε Παρασκευαϊδης όταν ήρθε στην Ελλάδα) από Ανταβάλ Καπαδοκίας. Ο πατέρας της μητέρας μου (Αναστασιάδης το πατρικό του, το άλλαξε σε Χατζημιχαήλ όταν ήρθε στην Ελλάδα) από ένα χωριό κοντά στην Πάφρα, η Μητέρα της μητέρας μου από την Αμάσια
Αβανίδης Κων/νος
Συμεών
2
Συμεών , Οσία
1924
Κρήτη
Μελίσσι Γιαννιτσών
Αξός Νίγδης Καππαδοκία
πίνα διστυχία και πολύ ταλαιπωρία
Αναστασία Ιακωβίδου
Σωκράτης
4
Ιακωβίδης Νικόλαος Ιακωβίδου Ελένη, Ιακωβίδης Μηνάς, Ιακωβίδης Γρηγόρης
1924
Τεφέλι, Ηρακλείου Κρήτης
Τεφέλι, Ηρακλείου Κρήτης
Οι δικοί μου ήταν από την Αξό της Καπαδοκίας. Ήταν γεωργοί και ο προπάππους μου ο Νικόλας από ότι ξέρω είχε ένα χάνι. Ο παππούς μου, μου είχε πει ότι η Αξός ήταν αμιγώς ελληνικό χωριό και πολλές από τις συνήθειες των ανθρώπων εκεί ήταν ίδιες με αυτές των κατοίκων του χωριού Αξός στο νομό Ρεθύμνης (αγγειοπλαστική). Επίσης η ντοπιολαλιά των δυο χωριών είχε κοινές λέξεις. Λέγεται ότι η καταγωγή των Αξενών της Μ. Ασίας ήταν από την Αξό της Κρήτης (επί Μεγάλου Αλεξάνδρου άτομα από την Αξό της Κρήτης που συμμετείχαν στην εκστρατεία έφτιαξαν την Αξό της Μ. Ασίας) Τις πληροφορίες αυτές μου τις έδωσε ο πάππους μου.
Γιορανίδης Βασίλειος
Θεόδωρος
1924
Δράμα
Θεσσαλονίκη
Κωνσταντινος Αβανίδης
Συμεων
4
1924
Κρήτη
Θεσσαλονίκη
Αξος Περιοχής Νίγδης Καππαδοκίας
χατζηκωνσταντινου κυριακη
προδρομος
5
γρηγορης μακρινα θεοδωρος προδρομος ιορδανης
1924
καβαλα
τεφελι ηρακλειου κρητης
αξος καπαδοκιας αγια μακρινα
εφυγαν απο το λιμανι της μυρσινης
ΧΟΥΡΣΑΝΙΔΗΣ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ
10
ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ
1924
ΓΙΑΝΝΕΝΑ
ΤΕΦΕΛΙ
Χριστοφορος Ζαχαριαδης
Λουκα
3
Προδρομος (Προεμος ) Σοφια Λουκας
1924
Πελλα Αξο
Καβαλα
Απο ΑΞΟ Μερσινα Βολο και Εσκιτσε τωρα Αξο
Δίλα ή Δήλα, Τιλ
ALİ DEMİRDÖĞEN
DURSUN
381 kişi 76 aile
1924
Dila
1924 yılında buradan göç ederek Yunanistan'ın Halkiades, Aleksandrapolis,Hama, ve diğer yerleşim yerlerine dağılmış olan aileleriden gelen insanları arıyorum.
mail: ali_demirdogen@mynet.com
web: www.tilkoyu.com
ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΚΕΤΕΟΓΛΟΥ
ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ
3
ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ ΜΠΟΔΟΣΟΓΛΟΥ- ΔΟΒΛΕΤΑ ΜΠΟΔΟΣΟΓΛΟΥ- ΟΛΓΑ ΜΠΟΔΟΣΟΓΛΟΥ
1924
ΑΝΑΒΥΣΣΟΣ ΑΤΤΙΚΗΣ
ΑΝΑΒΥΣΣΟΣ ΑΤΤΙΚΗΣ
Ο ΠΡΟΠΑΠΟΥΣ ΜΟΥ ΗΤΑΝ ΠΑΡΕΔΡΟΣ ΤΟΥ ΧΩΡΙΟΥ
ΑΝΤΑΛΑΓΗ ΜΕ ΤΟΝ ΝΟΜΟ ΤΗΣ ΛΩΖΑΝΗΣ
ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΚΕΤΕΟΓΛΟΥ
ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ
4
ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΚΕΤΕΟΓΛΟΥ- ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΚΕΤΕΟΓΛΟΥ- ΙΟΡΔΑΝΗΣ ΚΕΤΕΟΓΛΟΥ- ΔΕΣΠΟΝΑ ΚΕΤΕΟΓΛΟΥ
1924
ΑΝΑΒΥΣΣΟΣ
ΔΕΝ ΖΟΥΝΕ
ΝΟΙΚΟΚΙΡΕΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ
ΑΝΤΑΛΑΓΗ
Χατζηπαρασκευάς Αναστάσιος
Ανανίας
5
Ανανίας, Ελισάβετ, Αναστάσιος, Σταύρος, Αθηνά
1926
Γιαννιτσά
Ανάβυσσος
Έρεγλι, Ηράκλεια
ΘΕΑΝΩ ΛΟΥΚΙΔΟΥ
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ
7
ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΕΙΣΟΓΛΟΥ, ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΚΕΙΣΟΓΛΟΥ ΤΟ ΓΕΝΟΣ ΖΑΜΠΟΓΛΟΥ, ΘΕΑΝΩ ΛΟΥΚΙΔΟΥ ΤΟ ΓΕΝΟΣ ΚΕΙΣΟΓΛΟΥ, ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ ΛΟΥΚΙΔΗΣ ΣΥΖ. ΘΕΑΝΟΥΣ, ΑΒΡΑΑΜ ΚΕΙΣΟΓΛΟΥ, ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΕΙΣΟΓΛΟΥ (ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ)
1923
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
ΧΑΛΑΝΔΡΙ
ΕΡΕΓΛΙ ΚΑΙ ΦΕΡΤΕΚΙ
ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΜΕ ΤΗΝ ΑΝΤΑΛΛΑΓΗ
Ζίλε , Ζήλε– Ντεβελί Ζίλε
ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΠΑΠΑΖΟΓΛΟΥ
ΝΙΚΟΛΑΟΣ
28 / 8 / 1924
ΚΕΡΚΥΡΑ
ΝΕΟ-ΚΑΙΣΑΡΕΙΑ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
Ο παππούς μου ηταν απο το Ζιλε και η γιαγια μου απο Καράντζορεν
ΤΟ ΧΡΟΝΙΚΟ ΤΗΣ ΝΕΟΚΑΙΣΑΡΕΙΩΤΙΚΗΣ ΕΠΟΠΟΙΙΑΣ
30 IANOYAΡΙΟΥ 1923: Υπογράφετε στη Λωζάννη η ελληνοτουρκική σύμβαση για την ανταλλαγή των πληθυσμών.
ΙΟΥΝΙΟΣ 1924: Από την μητρόπολη της Καισάρειας μάθαμε επίσημα ότι θα γίνει ανταλλαγή.
28 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 1924: Βγήκαμε στο δρόμο για αναζήτηση νέας πατρίδας. Απο τη Μερσινα φυγαμε με το πλοιο ΧΡΥΣΑΝΘΕΜΙΣ
27 ΣΕΠΤΕΜΒΡΗ: Φτάσαμε στον Πειραιά (15-20 μέρες)
12 Νοέμβρη: Κέρκυρα
ΜΑΙΟΣ 1925 ΦΤΑΣΑΜΕ ΣΤΑ ΙΩΑΝΝΙΝΑ ΣΤΗ ΠΕΡΙΟΧΗ ΠΟΥ ΟΝΟΜΑΣΤΗΚΕ ΝΕΑ ΚΑΙΣΑΡΕΙΑ
Ζιντζίντερε, Φλαβιανά
Αλέξανδρος Οικονομίδης
Δημήτριος
6
Γιώργος Ηλιάδης, Αλέξανδρος Ηλιάδης, Εφθαλία Χουβανίου-Ηλιάδου, Δημήτρης Ηλιάδης, Κωνσταντίνος Ηλιάδης, Φωτεινή Ηλιάδου
1923
Κ.Τούμπα Θεσ/νικης
Θεσσαλονίκη
Ο Γιώργος Ηλιάδης ήταν δάσκαλος στο Ζινζίντερε (γιος του επίσης δασκάλου Δημητρίου Ηλιάδη) και η κατοικία τους ήταν στην περιοχή Τσαβδάρογλου του Ζινζίντερε.
Μετακινήθηκαν με άμαξα από το Ζιντζίντερε στη Μερσίνη και από εκεί με πλοίο στη Βηρυτό. Από εκεί ήρθαν στην Ελλάδα (Πάτρα, Κεφαλλονιά, Αθήνα για να αναγνωρίσει το πτυχίο του ο Γιώργος Ηλιάδης, Θεσσαλονίκη). Ο Γιώργος Ηλιάδης διορίστηκε δάσκαλος στον Πεντάλοφο Κοζάνης και η οικογένεια έμενε στην Κ.Τούμπα της Θεσσαλονίκης.
Ζιντζίντερε, Φλαβιανά
ελενη σεραφειμιδου-σερεφογλου
αναστασιος
4
ελενη με τα πιαδια της ελισαβετ, ανδριαννα .τασος
1924
κορινθος
αμπελοκοιποι αθηνων
απο τα σπιτια του χωριο φαινοταν το βουνο αργαιος..στις αρχες του αιωνα αποκαλουσαν το ζινζιντερε ΄΄ελβετικες αλπεις΄΄..ειχε ορφανοτροφεια και εκκλησειες..
ο παππος μου ο ανδρεςας ηταν εμπορος βιβλιων και καπελων και πηγαινοερχοταν απο το χωριο στις πολεις της ευρωπης..ο πατερας μου τασος ηταν το μικροτερο παιδι της οικογενειας δεν γνωρισε πατερα..ειχε 3 αδερφες η μεγαλητερη παντρευτηκε το 1914 αλλα τον ανδρα της τον σκοτωσαν οι τουρκοι ηταν ιεροκυρηκας..ετσι εφυγε αμερικη για ασφαλεια..η γιαγια ελενη μονη με τρια παιδια ηταν πολυ γενναια..μια νυχτα μπηκε ενας τουρκος να κλεψει πηγε να της κοψει το αφτι για να παρει το σκουλαρικι ομως εκεινη καταφερε να τον διωξει..φυγανε το 24 με τις ανταλαγες, με καρο..,πηρε μαζι της χαλια και κοσμηματα
Despina fouskopoulou
Χαραλαμπος
4
Κιουλέιτζογλου - Ασλανογλου - Πολλα έφυγαν, αλλα τα 4 εφυγαν εκεινο το χρονο
1918
Ξανθη
Σουηδια
Κατοικουσαν στην καρβαλη- ικονιο φυγανε πριν αρχισουν οι σφαγες. Νομιζω οτι ο παππους μου ο αντρας της γιαγιας μου Αννα ητανε στρατιωτικος και ονομαζοταν Προδρομος Ασλανογλου
Ο πατερας της γιαγιας μου ονομαζοταν Προδρομος Κιουλέιτζογλου αλλα δεν ειμαι σιγουρη οτι το γραφω σωστα . Μου φαινοταν παντα πολυ δυσκολο επωνυμο. Θα ηθελα να μαθω πως λεγοταν η Καρβαλη στα τουρκικα και επισης τι γινανε οι ασφαλειες ζωης που ειχε ο προπαππος μου. Νομιζω οτι τις ειχε στην Γαλλια εκινη την εποχη. Απο οτι ελεγε η γιαγια μου ηταν μεγαλοκτημονας και οτι το σπιτι τους ειναι σημερα δικαστηριο Η τουλαχιστον μεχρι το '79 που πεθανε η γιαγια μου. Η γιαγια μου ειχε και εναν αδελφο γιατρο που εμενε στην Αλεξανδρια Αιγυπτου. Ο αλλος της αδελφος εμενε στη Ξανθη καθως επισης και η μισαδελφη της. Ευγνωμων για οποιαδηποτε πληροφορια.
Ιωάννης Ζαφειριάδης
Δημήτριος
4
Ιωάννης
Ξάνθη
Ξάνθη
κελ βασ
βασ
10
ΚΕΛΑΝΤΩΝΗΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ, ΚΕΛΑΝΤΩΝΗΣ ΝΙΚΟΛΑΣ, ΚΕΛΑΝΤΩΝΗ ΟΣΙΑ
1922
ΚΡΗΤΗ
ΓΙΑΝΝΙΤΣΑ
ΗΤΑΝ ΑΠΟ ΤΟ ΙΚΟΝΙΟ
ΑΡΤΕΜΗΣΙΑ ΤΑΜΙΩΛΑΚΗ
Ιωάννης Παπαδόπουλος-Ταστσόγλου
6
Ιερομόναχος Ευσέβιος, Αρτεμησια, Μαρία, Ιωάννης
1924
Ζωγράφου Χαλκιδικής
Θεσσαλονίκη
IKI KARDASH OGLOU-Σολων Θεολογιδης
Ιωαννης - ονομα μητρος¨ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ
1
πΑΤΕΡΑς -ΘΕΣΑΛΟΝΙΚΗ/ και ΑΙΓΥΠΤΟ - ενα - μοναχοπαιδι - περιπου το 1908
1908 ?
Γεννηθεις στην Αλεξανδρεια Αιγυπτου
Αυστραλια
Κατα πασα πιθανοτητα οι γονεις μου
εζησαν στο KARAMAN. Καποιος προγονος ορφανεψε απο πατερα και υιοθετηθηκε απο τον Θειο του. Εξ ου το ονομα "ΔΥΟ ΑΔΕΛΦΩΝ ΠΑΙΔΙ"
Ο πατερας μου εκανε μεση εκπαιδευση
στην Τουρκια. Επηγε στην Θεσαλονικη
κια μετα μεταναστευσε στην Αιγυπτο
οπου παντρευτηκε την μηταρα μου το
γενος ΘΕΟΔΩΣΗ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑΔΗ
ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΚΑΤΕΡΙΝΑ
ΑΝΔΡΕΑΣ
3
ΘΕΟΔΩΡΟΥ ΠΑΥΛΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΠΕΤΡΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΧΡΙΣΤΙΝΑ
ΠΡΟΣΦΥΓΙΚΑ ΠΑΤΡΑΣ
ΓΛΥΦΑ ΗΛΕΙΑΣ ΓΑΣΤΟΥΝΗ ΗΛΑΙΑΣ
Ο ΠΑΠΟΥΣ ΜΟΥ ΠΑΥΛΟΣ ΘΕΟΔΩΡΟΥ ΗΡΘΕ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΑΙΣΑΡΕΙΑ ΣΤΗΝ ΓΛΥΦΑ ΚΑΙ ΗΤΑΝ ΟΜΟΝΟΣ ΠΟΥ ΕΙΧΕ ΑΛΟΓΟ ΠΡΩΤΑ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΘΗΚΕ ΣΤΗΝ ΠΑΤΡΑ.ΣΤΗΝ ΠΑΤΡΙΔΑ ΤΟΥ ΗΤΑΝ ΕΠΙΦΑΝΗΣ..
ΦΑΚΙΔΟΥ ΟΥΡΑΝΙΑ
ΚΥΠΡΙΑΝΟΣ
7-10
ΠΑΥΛΟΣ ΟΥΡΑΝΙΑ ΚΥΠΡΙΑΝΟΣ
1922
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
ΚΑΤΑΓΩΓΗ ΑΠΟ ΙΟΣΓΑΤΗ
ΟΤΑΝ ΗΡΘΑΝ ΤΟ 1922 ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΟΝΟΜΑΖΟΤΑΝ ΜΕΡΤΖΙΜΕΚΤΣΟΓΛΟΥ ΚΑΙ ΤΟ ΑΛΛΑΞΑΝ ΣΕ ΦΑΚΙΔΗΣ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΜΟΝΟ ΠΟΥ ΓΝΩΡΙΖΩ ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΟΤΙ ΕΚΕΙ Ο ΠΑΠΠΟΥΣ ΠΑΥΛΟΣ ΗΤΑΝ ΚΟΥΡΕΑΣ
Χατζηγεωργίου
Γεώργιος
1
Μιχαήλης
1890-1899
Χανδριά, Κύπρος
Λευκωσία
Καϊδέλλη Καππαδοκίας
Αναζήτηση καλύτερης ζωήε
Καριπλέρ -Γαριπλέρ
Σωφρόνιος Κωνσταντινίδης
Λουκάς
7
1923
Καρυοχωρι Πτολεμαιδας
Πτολεμαιδα
δεν εχω αρκετα στοιχεια για το χωριο στην πατριδα. θα ηθελα αν μπορειτε να μου δωσετε οτι πληροφορια μπορειτε γιατι προσπαθω να τις συγκεντρωσω
Κουρούμτζα ή Γκούρουμτζε ή Γαριπτσάς
ΣΟΦΙΑ ΚΟΣΜΟΓΛΟΥ
Γεώργιος
5
1923
Θεσσαλονίκη
Ν. Μυλοτοπος - Πέλλας
"Το χωριό Κουρούμτζε της Καππαδοκίας χρονολογείται επίσημα από το 1710.
Είναι παραφθορά της λέξης Ουρούμκιοι δηλαδή Ρωμιοχώρι. Στα 1923 αριθμούσε 128 οικογένειες με 554 άτομα. Ήταν όλοι Τουρκόφωνοι Έλληνες.
Βρίσκεται σε υψόμετρο 1200μ. Νοτιοανατολικά του όρους Τσοζταγ το οποίο είναι προέκταση του όρους Αντίταυρος ( Ελματαγ). Μητροπολιτικά ανήκε στην Μητροπόλη Κασαρείας. Λειτουργούσε εκκλησία του Αγίου Γεωργίου του Τροπαιοφόρου. Ήταν Άγιος εξαιρετικά δημοφιλής σε ολόκληρη την περιοχή, δεδομένου μάλιστα ότι καταγόταν από την παραπάνω επαρχία. Στο χωριό λειτουργούσε και Ευαγγελική εκκλησία. Είχε οικονομικές και εμπορικές συναλλαγές με την πόλη Άδανα της Κιλικίας. Ήταν Αγροτοποιμενικό χωριό. Ασχολούνταν με την γεωργία και τα αμπέλια καθώς παρήγαγαν εξαιρετικής ποιότητας κρασί και σταφίδα. Το δάσος τους παρείχε άφθονη ξυλεία και έφτιαχναν σκεπές.
Ήταν πολύ καλοί στο ζουρνά και στο νταούλι. Η κουζίνα τους είναι πλούσια και περιλαμβάνει φαγητά με βάση το πλιγούρι. Τα πιο δημοφιλή της φαγητά είναι το Ιρι- κιοφτέ ( Μεγάλος κεφτές) , Σιχμά – κιοφτέ, μαντί, τραχανάς γιουφκάδες κ.α Πολλά γλυκά με βάση το πετιμέζι ( πουλαματς, σουτζουκ λοκούμ) κ.α

Στις 22 Φεβρουαρίου συνέβη ένα αποτρόπαιο, απάνθρωπο βάρβαρο περιστατικό. Οι Νεότουρκοι ήρθαν σε ανίερη συμφωνία με ορισμένους τσέτες και προχώρησαν στην υλοποίηση ενός καλά οργανωμένου σχεδίου. Έτσι αφού κάλεσαν με τελάλη τους κατοίκους του χωριού, τους συγκέντρωσαν με βία απειλές και πυροβολισμούς μπροστά στην εκκλησία. Κάποιοι Κουρουμτζιώτες κρυφτήκαν κάποιοι προσπάθησαν να δωροδοκήσουν τους δήμιους για να αποφύγουν την σύλληψη τους, μάταια όμως. Όσους λοιπόν έμειναν ζωντανοί τους κλείδωσαν μέσα στον ιερό ναό του Αγίου Γεωργίου όπου ήδη είχαν τοποθετήσει δεμάτια με άχυρα και ξερό τριφύλλι και παρά τις κραυγές και τα παρακαλετά των δύστυχων Ρωμιών πυρπόλησαν την εκκλησία και έκαψαν ζωντανούς πολλούς από τους αθώους κατοίκους του χωριού. Τα θύματα σύμφωνα με γραπτές πηγές αλλά και με αυτόπτες μάρτυρες ήταν 70 άντρες και 20 γυναικόπαιδα. Ανάμεσα στα τραγικά θύματα ήταν ο μουχτάρης του χωριού Χρυσόστομος Κιοσόγλου και οι 3 ιερείς της ενορίας όπως ο π. Ευστάθιος Καραογλανίδης που τον κατακρεούργησαν, του έκοψαν με τσεκούρι τα χέρια και έπειτα κομμάτιασαν το άψυχο κορμί του.
Η Ορθόδοξη εκκλησία του Αγίου Γεωργίου σωριάστηκε σε καπνίζοντα ερείπια, ενώ ο Ευαγγελικός ναός μετατράπηκε σε τζαμί. Όσοι απέμειναν ζωντανοί ρακένδυτοι εγκατέλειψαν τρομαγμένοι την πατρώα γη και κατέφυγαν πρόσφυγες στην Ελλάδα.
Αφού έφθασαν στον Πειραιά, περιπλανηθήκαν για αρκετό καιρό σε διάφορα μέρη της Ελλάδος ( Χαλκιδική, Θεσσαλονίκη, Ανθότοπο Κοζάνης και Π.Μυλοτόπο) τέλος έχτισαν το χωριό Ν.Μυλοτόπος."
Λιμνά – Γκιολτζούκ
Pagkratios Iordanidis
Isaak
2
Ιορδανίδου Σωτηρία, Ιορδανίδης Δημήτριος
1924
Καλαμπάκι Δράμας
Δράμα
Λιμνά – Γκιολτζούκ
ΑΝΘΟΠΟΥΛΟΣ ΣΤΑΥΡΟΣ
ΣΥΜΕΩΝ
6
1924
ΚΑΛΑΜΠΑΚΙ ΔΡΑΜΑΣ
Θεσσαλονίκη
"Τα Λιμνά ευρίσκονται στην κοιλάδα του Μπουτάκ Οβά, βόρεια της Νίγδης σε απόσταση περίπου τριάντα χιλιομέτρων. Πιο συγκεκριμένα είναι κτισμένα στην κεντρική αρτηρία, δημόσιο δρόμο, που ενώνει το βόρειο τμήμα της Καππαδοκίας με το νότιο, δηλαδή Νεάπολη, Ανακού, Μαλακοπή, Λίμνα, Νίγδη, Πόρο, Ερεγλί, και από εκεί με τον σιδηρόδρομο στο Ικόνιο ή για το λιμάνι της Μερσίνας… πάνω σε ένα τεράστιο «άνυδρο ισάδι» που «καρποφορεί καλώς σίτον, κριθήν και σίκαλην και εις τα πετρώδη φακκήν, το οποίο ποτίζεται μόνον από εν ρεύμα όπερ αναβρύει πλησίον αυτού και αμέσως χωνεύει εις μιαν μικράν λίμνην ούσα εντός αυτού».
Επρόκειτο περί μιας τουρκόφωνης κοινότητας, Mudur- δήμου από το 1918, που διοικητικά υπαγότανε στο Βιλαέτι του Ικονίου, στο Καϊμακαμλίκι του Μπορ και το Μουτεσαραφλίκι της Νίγδης, με μεικτή πληθυσμιακή σύνθεση της οποίας το χριστιανικό στοιχείο ήταν υπέρτερο του μουσουλμανικού."
"Μνήμης γεγονότων χάριν λοιπόν λίγες αράδες για τους τόπους εγκατάστασης των δικών μας ανθρώπων, εκεί και τότε, με μια βασική υποσημείωση. Το σύνολο σχεδόν των κατοίκων της κοινότητας εγκαταστάθηκε στις περιοχές της Καβάλας και της Δράμας:

- Καβάλα… εκατό πενήντα (150) οικογένειες.
Στην αρχή εντός της πόλεως αλλά στη συνέχεια διεσπάρησαν οι περισσότερες στα γύρω χωριά.
-χωριό Ακροπόταμος (Μπόμπλιανη) κοντά στο Ποδοχώρι του Παγγαίου… εβδομήντα (70) περίπου οικογένειες.
-Καλαμπάκι Δράμας, μια ώρα με τα πόδια από το Δοξάτο… περί τις εβδομήντα πέντε (75) οικογένειες. Στην εκκλησία του χωριού ευρίσκεται ένα από τα πολυτιμότερα αντικείμενα που έχουν μεταφερθεί… ο Επιτάφιος του Αγίου Ιωάννη του Προδρόμου.
-Λιμνιά, Σοούτ-τσούκ, περί τις πενήντα (50) οικογένειες.
-Βουνοχώρι (Μιχάλκιοϊ), γύρω στις είκοσι (20) οικογένειες.
-Πολύ Νερό (Ναϊπλί), είκοσι πέντε χιλιόμετρα από την Καβάλα… περί τις είκοσι (20) οικογένειες.
-Κρανοχώρι (Κιζιλί), δέκα (10) οικογένειες.
-Υδρόμυλοι (Ματζάρ), κοντά στους αρχαίου Φιλίππους… είκοσι έξι (26) οικογένειες. Το χωριό δημιουργήθηκε το 1925-26 από τους Λιμνιώτες που εγκαταστάθηκαν για πρώτη φορά εκεί.
-Πτελέα, περιοχή Δράμας… πέντε (5) οικογένειες μαζί με εκατό πενήντα από την Σαμψούντα.
-Καλαμών (Πότσανος)… έξι (6) οικογένειες.
-Δράμα… περί τις τριάντα (30) οικογένειες.
-Θεσσαλονίκη… περί τις δέκα πέντε (15) οικογένειες.
-Πειραιάς… γύρω στις δέκα (10) οικογένειες.
-Ταμπούρια… γύρω στις δέκα (10) οικογένειες.
-Λιπάσματα… τρεις (3)οικογένειες.
-Μοσχάτο… εννέα (9) οικογένειες."
Λιμνά – Γκιολτζούκ
Δέσποινα Βιτούνη
Ιωάννης
9
Πολυχρόνης και Δέσποινα Μαγιόγλου, τα παιδιά τους Αβραάμ, Ευθυμία και Ασημένια. Στην Ελλάδα αλλάξανε το όνομα τους σε Πολυχρονιάδης. Ανέστης και Αναστασία Βασιλειάδη, τα παιδιά τους Αφροδίτη και Κώστας. Ο Αβραάμ και η Αφροδίτη (Αφρόν) είναι οι γονείς της μητέρας μου
1924
Καλαμπάκι Δράμας
Καλαμπάκι Δράμας
Πέρασαν από Πάτρα, Πάργα, Καβάλα και εγκαταστάθηκαν στο Καλαμπάκι Δράμας
Με κάρο και με τρένο στη Μερσίνα. Στην καραντίνα στον Άη Γιώργη Σαλαμίνας όπου πέθαναν οι δύο γιαγιάδες της μητέρας μου, Δέσποινα Μαγιόγλου και Αναστασία Βασιλειάδη. Με καράβι πρώτα Πάτρα, μετά Πάργα και τέλος μισθώνοντας οι ίδιοι καράβι Καβάλα. Από εκεί στο Καλαμπάκι Δράμας.
Λιμνά – Γκιολτζούκ
ΚΟΣΜΑΣ ΣΩΦΡΟΝΙΔΗΣ
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
ΚΟΣΜΑΣ ΣΩΦΡΟΝΙΔΗΣ
1922
ΚΑΒΑΛΑ-ΚΑΛΑΜΠΑΚΙ
ΚΑΛΑΜΠΑΚΙ ΔΡΑΜΑΣ
Λιμνά – Γκιολτζούκ
Κυριάκος Χατζηκοσμάς
Πρόδρομος
Θεόδωρου Λουκίδης, Τοπάλ Γιοβάν (Λαζαρίδης Ιωάννης), Πρόδρομος Σαββίδης
1922
Κρανοχώρι Καβάλας
Καβάλα
Ηκαταγωγή μου από την πλευρά και των δύο γονέων μου είναι τα Λιμνά. Συγκεκριμμένα είμαι δισέγγονος του Τοπάλ Γιοβάν(Λαζαρίδη Ιωάννη) και του Πρόδρομου (μποτός) Σαββίδη, από την πλευρά του πατέρα μου και από την πλευρά της μητέρας μου δισέγγονος του Θεόδωρου Λουκίδη. Οι δύο πρώτοι εγκαταστάθηκαν στο Κρανοχώρι Καβαλας και ο τρίτος στη Λημνιά Καβάλας.
Λιμνά – Γκιολτζούκ
ΜΙΣΑΗΛ ΑΝΘΟΠΟΥΛΟΣ
Ιωάννης
15+
(ΣΟΪ ΠΑΠΠΟΥ ΑΠΟ ΠΑΤΕΡΑ) ΜΙΣΑΗΛ + ΕΥΦΗΜΙΑ ΑΝΘΟΠΟΥΛΟΣ ΜΕ 4 ΠΑΙΔΙΑ (ΜΑΡΙΝΑ & ΔΗΜΗΤΡΟΣ & ΜΙΧΑΗΛ & ΣΟΦΙΑ) ΧΑΤΖΗΚΟΣΜΙΔΗΣ ΚΟΣΜΑΣ ΚΑΙ ΕΥΓΕΝΙΑ ΜΕ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΡΙΑ, ΖΟΥΜΠΟΥΛΙΑ ΚΑΙ ΠΡΟΔΡΟΜΟΣ. ΜΑΡΙΑ ΓΕΩΡΓΙΑΔΟΥ, ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ ΚΑΙ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ.
1921
Καλαμπάκι Δράμας
Ρόδος
Η διαδρομή που ακολούθησαν ήταν με κάρο από Γκιουλτζούκ στη Νίγδη με κάρο, από εκεί στην Μερσύνα με τραίνο και απο εκεί Πειραιά με πλοίο, το οποίο σταμάτησε σε κάποια νησιά που δεν θυμούνται οι παππούδες μου. Απο Πειραιά πήγαν με Ρώσικο πλοίο στην Πάτρα και επειδή δεν τους άφησαν να κατέβουν όλους το πλοίο ανηφόρησε στην Πάργα. Εκεί τους υποδέχθηκαν και τους φρόντισαν οι ελάχιστοι εναπομείναντες Τούρκοι. "Άνοιξαν τις πόρτες τους και μας έδωσαν ψωμί και τυρί παιδάκι μου" είπε η γιαγιά Μαρία αποθανούσα το 2004 όντας 97 χρονών. Από Πάργα με την βοήθεια του παπού μου του καλόγερου (μοναχός στο Άγιο Όρος) κατά κόσμο Κοσμάς Καμπερίδης ναύλωσε δύο εμπορικά πλοία απο το λιμάνι της Καβάλας και μετέφερε όλους τους χωριανούς που ήταν μέσα στο πλοίο από τα Λιμνά στο λιμάνι της Καβάλας. Από εκεί το σόϊ της μητέρας μου Μακρίνας Καμπερίδη του Χρήστου πήγε στον Ακροπόταμο Καβάλας και το σόϊ του πατέρα μου, Ιωάννη Ανθόπουλο του Δημητρίου πήγαν στο Καλαμπάκι Δράμας.
Λιμνά – Γκιολτζούκ
Πρόδρομος Καπακτσόγλου
ΠΕΤΡΟΣ
6
ΠΡΟΔΡΟΜΟΣ ΚΑΠΑΚΤΣΟΓΛΟΥ- ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΤΟ ΓΕΝΟΣ ΤΟΠΟΥΖΟΓΛΟΥ-ΣΑΒΒΑΣ- ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΙΑ- ΜΑΡΙΑ- ΕΛΕΝΗ
1922
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
ΛΥΔΙΑ-ΚΑΒΑΛΑΣ (ΟΛΟΙ ΑΠΕΒΙΩΣΑΝ)
ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΑΝΑΦΕΡΩ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΑΠΠΟΥΣ ΜΟΥ ΜΕ ΤΗΝ ΣΥΖ.ΤΟΥ ΚΑΙ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥ
ΟΛΟΙ ΟΙ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΑΠΟΒΙΒΑΣΗ ΤΟΥΣ ΣΤΟΝ ΠΕΙΡΑΙΑ, ΠΗΓΑΝΕ ΣΤΟΝ ΒΟΛΟ ΟΠΟΥ ΔΙΕΜΕΙΝΑΝ ΛΙΓΟ,ΜΕΤΑ ΤΟ ΒΟΛΟ ΗΡΘΑΝ ΣΤΗΝ ΚΑΒΑΛΑ ΟΠΟΥ ΠΑΛΥ ΕΚΑΤΣΑΝ ΛΙΓΟ ΚΑΙ ΛΟΓΩ ΔΙΑΝΟΜΗΣ ΑΩΡΑΦΙΩΝ ΣΤΟ ΜΑΤΖΑΡΙ(ΛΥΔΙΑ) ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΘΗΚΑΝ ΜΟΝΙΜΑ ΕΚΕΙ
Λιμνά – Γκιολτζούκ
Στέλλα Παπαδοπούλου
ΝΙΚΟΛΑΟΣ
12
1) από την πλευρά του παππού μου Χαράλαμπου Παπαδόπουλου: πάτερ Κιλήμαντος (Κλήμης) Παπαδόπουλος, παπαδιά Κυριακούλα Παπαδοπούλου, τα παιδιά τους Χαράλαμπος, Αλέξης, Κυριάκος, Σταύρος, Παρασκευή και Δέσποινα Παπαδοπούλου , 2) από την πλευρά της γιαγιάς μου Βασιλικής Λουκίδου-Παπαδοπούλου: Αναστασία Λουκίδου και τα παιδιά της Πολυχρόνης Λουκίδης (μετέπειτα Ιωαννίδης) ,Βασιλική Λουκίδου ήδη όταν ήρθε στην Ελλάδα Παπαδοπούλου γιατί είχε παντρευτεί, Αθανάσιος Λουκίδης (μετέπειτα Ιωαννίδης)
1924
Λιμνιά Καβάλας
Λιμνιά, Φίλιπποι και Κρηνίδες Καβάλας
Και οι δυο γονείς του πατέρα μου Χαράλαμπος και Βασιλική Παπαδοπούλου ήρθαν από το Γκιολτζούκ. Εκεί ζούσαν σε διαφορετικούς μαχαλάδες, ο παππούς μου Χαράλαμπος γιος του πάτερ Κιλήμαντος ζούσε σε πιο πλούσιο χριστιανικό μαχαλά, ενώ η γιαγιά μου Βασιλική σε πιο φτωχικό μικτό με μουσουλμάνους μαχαλά.
Πριν συμπληρωθούν σαράντα μέρες από το γάμο του παππού μου Χαράλαμπου με τη γιαγιά μου Βασιλική, οι οποίοι παντρεύτηκαν στο Γκιολτζούκ σε ηλικία 17 και 14 χρονών αντίστοιχα, ήρθε η διαταγή για να φύγουν. Τότε ο προπάππος μου Πάτερ Κλήμης είπε στην γιαγιά μου Βασιλική (νύφη του) να βγάλει το φερετζέ και να τους μιλάει λόγω των αντίξοων συνθηκών του ταξιδιού. Γιατί τότε η νεόνυμφη για σαράντα μέρες έκρυβε το πρόσωπό της και δεν απηύθυνε το λόγο στα πεθερικά της. Φεύγοντας από το Γκιολτζούκ έμειναν περίπου ένα μήνα ή στη Νίγδη ή στη Μερσίνα. Μετά μπήκαν στο πλοίο για να έρθουν στην Ελλάδα. Κατά τη διάρκεια του ταξιδιού ο πάτερ Κιλήμαντος πέθανε και τον πέταξαν στη θάλασσα. Βγήκαν στο λιμάνι του Πειραιά και μετά μάλλον πήγαν για λίγο στο Βόλο. Τέλος ήρθαν στην Καβάλα και εγκαταστάθηκαν στην αρχή όλοι στη Λιμνιά. Μετά περίπου το 1947 η οικογένεια του παππού μου Χαράλαμπου αλλά και οι οικογένειες των αδερφών του Αλέξη, Παρασκευής και Δέσποινας κατέβηκαν και εγκαταστάθηκαν στους Φιλίππους, ενώ η οικογένεια του αδερφού του Σταύρου εγκαταστάθηκε στις Κρηνίδες, μαζί τους έμενε και η παπαδιά. Στην Λιμνιά έμεινε μόνο ο Κυριάκος. Επίσης στους Φιλίππους εγκαταστάθηκε και ο αδερφός της γιαγιάς μου Αθανάσιος Ιωαννίδης με την οικογένειά του.
Λιμνά – Γκιολτζούκ
ΧΑΤΖΗΚΟΣΜΙΔΗΣ ΚΥΡΙΑΚΟΣ
ΛΑΖΑΡΟΣ
3
kyriakos xatzhkosmidhs (pappoys), xatzhkosmidoy maria (giagia), simos (theios)
1912
palaia kavala (kranoxori)
kalampaki dramas
den gnorizo ala mporo na matho- o pateras mou htan enteka aderfia ala mono o theios mou xatzhkosmidhs symeon gennhthike sta limna(1911)oi ypoloiph sthn ellada
den gnorizo
Ευτυχία Πουλάκη
Φραγκίσκος
Αθανάσιος Δεληθεοδωρής και οικογένεια (μητέρα του Αθανασία και αδελφός Νοταράς)
1922
Τούμπα Θεσσαλονίκης
Θεσσαλονίκη
Οικογένεια της οποίας οι άνδρες εργάζονταν στην Πόλη (έμποροι) και οι γυναίκες έμεναν στην Μαλακοπή.
Μάταλα – Μάνταλα
ΓΙΩΡΓΟΣ ΡΑΦΑΗΛΙΔΗΣ
ΡΑΦΑΗΛ
5
ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΜΗΤΕΡΑ, ΡΑΦΑΗΛ, ΔΕΣΠΟΙΝΑ, ΝΙΚΟΣ ΒΑΣΟΣ ΠΑΙΔΙΑ
1923 ή 1924
ΔΡΑΜΑ συνοικισμός ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΟΙ
ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΚΑΤΕΡΙΝΗ οι υπόλοιποι μακαρίτες - ΑΝΤΑΛΛΑΞΙΜΟΙ
Μάταλα – Μάνταλα
ΟΥΡΑΝΙΑ ΑΪΒΑΤΟΓΛΟΥ
ΙΩΣΗΦ
2
ΟΥΡΑΝΙΑ , ΙΩΣΗΦ
1920 για ΚΩΝ/ ΠΟΛΗ
Θεσσαλονίκη
ΔΡΑΜΑ
Τα Μάγταλα ήταν χωριό με οπωροφόρα δένδρα .Η γιαγιά μου ησχολείτο με μελισσοκομεία. Ο χειμώνας ήταν βαρύς ,με πολλά χιόνια .Το καθαρό χιόνι της σκεπής του σπιτιού το ανακάτευαν με πετιμέζι και το έτρωγαν
Από τα Μάγταλα η γιαγιά μου-χήρα πλέον- με τον πατέρα μου ,την μητέρα της Χαρίκλεια Παρουλίδου και τα αδέρφια της Πρόδρομο -Μποτός & Γεσθημανή μετεκώμισαν στην Πόλη ,μάλλον στο Ουνκαπανί το 1923.
Μιστί – Μυστή
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΜΑΚΡΙΔΗΣ
ΒΛΑΣΙΟΣ
5
MAΪΣΚΟΥΛΑ, ΧΡΗΣΤΟΣ, ΣΕΒΑΣΤΗ, ΕΛΙΣΣΑΒΕΤ, ΤΑΣΙΑ
1924
ΒΟΛΟΣ
ΑΜΥΓΔΑΛΕΑ ΛΑΡΙΣΑΣ
Μιστί – Μυστή
Ζήσης Μπουρμάδης
Στέφανος
10
24 / 06 / 1924
IANA Αλεξανδρούπολης
Αλεξανδρούπολη
katagome apo to xorio MISTI tis kappadokias periferias nigdis ..to soih mou einai SEFERIOBAN GIORI ..KAI TIN GIAGIA MOU TAMAMAS KOR O PROPAPPOUS MOU ITAN GOLTZIS STO XORIO MISTI,, oi seferiadeoi ena apo ta poio megala kai plousia sogia tou xoriou ..pou pigena stin rosia gia ketsedes eixan feri kai to stayro tis eklissias apo ekkei to opoio den xeroume pou einai ?
seferiadeoi to soi diladi einai stin larisa sto agioneri stin alexadropupoli kai stin xanthi
Μιστί – Μυστή
Λάζαρος Κοτσανίδης
Σάββας
2
κοτσανίδης Λάζαρος και Κοτσανίδου Μαρίνα
1924
εγκαταστάθηκαν αρχικά στον Πειραιά μετά στην Καλαμαριά Θεσ/νίκης στην πορεία στην περιοχή σταυρός [δυτικά της Θεσ/νίκης πίσωαπό την Βιοχάλκο] και κατόπιν στο Ξηροχώρι Θεσ/νίκης
Ξηροχώρι Θεσ/νίκης
Μιστί Καππαδοκίας υψόμετρο 1550 μέτρα στην περιοχή της Νίγδης κοντά στα χωριά Τσαρικλή Αξός Τροχός Λίμνα κ.λ.π.χωριό καθαρά ελληνικό χωρίς καμιά οικογένεια Τούρκων , ομιλούσαν το γλωσσικό Ιδίωμα του Μιστί , ένα γλωσσικό ιδίωμα με πάρα πολλές λέξεις από την αρχαία Ιωνική διάλεκτο [ παραφρασμένα] περίπου στο 40 % άλλο 40% ελληνικά παραφρασμένα και 20% τούρκικες λέξεις και αυτές παραφρασμένες .ξακουστή η μέχρι σήμερα σωζόμενη εκκλησία των Αγίων Βασιλείου Βλασίου ίσως η μεγαλύτερη της Καππαδοκίας λαός εργατικός αψύς και δύσκολος αριθμούσε περίπου 5500 ψυχές σύμφωνα με τις μαρτυρίες για τούτο είναι διασκορπισμένοι σέ όλη την Ελλάδα από Αλεξανδρούπολη και έως την Κρήτη
το καλοκαίρι του 1924 αναγκάσθηκαν οι πληθυσμοί να μετοικίσουν . δίχως τα σημερινά μέσα ξεσηκώθηκαν από τον τόπο της καταγωγής των, αρχικά με τα πόδια μέχρι το χωριού Ουλούχισαρ όπου έγινε μια τυπική καταγραφή και στην συνέχεια στοιβαγμένοι στο τρένο στο λιμάνι της Μερσίνας φορτώθηκαν στο πλοίο[ Καβάλα ] και έφτασαν στον Πειραιά ,καραντίνα ψείρες νηστικοί τα έζησαν όλα και περιγράφονται στο βιβλίο του Κωστάκη το Μιστί της Καππαδοκίας
Μιστί – Μυστή
ΛΟΥΠΕΙΔΗΣ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ
ΛΑΖΑΡΟΣ
8
ΛΟΥΠΕΙΔΗΣ ΛΕΩΝΙΔΑΣ ΛΟΥΠΕΙΔΗΣ ΣΑΒΒΑΣ ΛΟΥΠΕΙΔΗΣ ΠΡΟΔΡΟΜΟΣ ΛΟΥΠΕΙΔΗΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣ ΧΟΥΡΣΕΙΔΗΣ ΠΑΥΛΟΣ ΚΙΟΤΕΟΓΛΟΥ ΧΡΗΣΤΟΣ
1924
ΒΟΛΟΣ ΚΑΒΑΛΑ ΚΙΛΚΙΣ
ΠΛΑΓΙΑ ΚΙΛΚΙΣ
ΜΙΣΤΙ
Μιστί – Μυστή
Μαρία Κοτσανίδου
Πρόδρομος
4
Χατζηαποστόλου Κοσμάς Χατζηαποστόλου Παρασκευή Σιδηρόπουλος Αθανάσιος [παπάς} Σιδηροπούλου Δέσποινα
1924
εγκαταστάθηκαν αρχικά στον Πειραιά μετά στην Καλαμαριά Θεσ/νίκης στην πορεία στην περιοχή σταυρός [δυτικά της Θεσ/νίκης πίσωαπό την Βιοχάλκο] και κατόπιν στο Ξηροχώρι Θεσ/νίκης
Ξηροχώρι Θεσ/νίκης
Μιστί – Μυστή
Μαρία Παπαδοπούλου
Απόστολος
13
Παπα-λάζαρ' Πέτρος (προπαπούς), Παπαδόπουλος Γιώργος (παππούς), Ουζουνίδου-Παπαδοπούλου Ελισάβετ (γιαγιά), Σεφερ'Γιοβάν Σοφία (προγιαγιά), Σεφεριάδης Μηνάς (παππούς), Σεφεριάδου Αικατερίνη (θεία), Σεφερ'Γιοβάν Συμεών (προπαππούς), Σουσμανίδου Μακρίνα (γιαγιά)
1923-1924
(Πειραιάς) -Ηγουμενίτσα
Λάρισα
Από τον πατέρα μου το γένος κρατά από τον δάσκαλο παπα-Λάζαρο, δηλ. οικογένεια παπάδων του Μιστί, έμεναν στον πιο παλιό μαχαλά με άγιο του σογιού τον Άϊ-Βλάση όπου άνωθεν ανεγέρθηκε η Μεγάλη Εκκλησία. Το προσωνύμιο Παπαλάζαρ' στην Ελλάδα μας μετονομάστηκε σε Παπαδόπουλος κυρίως. Από την μητέρα μου Αικατερίνη το σόι κρατά απο Σεφέρ'Γιοβάν που λέγεται ότι συγγένευε με Σεφέρη. Στην Ελλάδα μετονομάστηκε σε Σεφεριάδης-Σεφερίδης. ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΝΑ ΓΡΑΨΕΤΕ "Μιστί ή Μισθί ή Μισθή ή Μιστή ή Μίστια ή Μισθεία", η λέξη "Μυστή" είναι λάθος και αποτελεί ετυμολογικό νεολογισμό χωρίς ιστορική τεκμηρίωση...
Δεν αλλαξοπίστησε ούτε ένας, ήλθαν όλοι πρόσφυγες. Μέχρι σήμερα, απεβίωσαν όλοι: Πέτρος Παπα-Λάζαρ' (πρόπαππος), Ελισάβετ Ουζούνογλου-Παπαδοπούλου (γιαγιά), Μηνάς Σεφεριάδης (παππούς), Μακρίνα Σισμανίδη (γιαγιά), κλπ. Κάποια προγιαγιά την έριξαν στη θάλασσα διότι είχε πεθάνει στο καράβι της μετανάστευσης. Ένας πρόπαππος, ο Πέτρος Παπα-Λάζαρ' στην Ελλάδα κρύφτηκε σε σπηλιά διότι έψαχνε τρόπο να θυμάται την Καππαδοκία και να κατευνάζει την φοβία του επειδή είχε έμμονη ιδέα ότι τον κυνηγούν οι Τούρκοι να τον πάνε με το ζόρι να πολεμήσει εναντίον της Ελλάδας.... είχε φυλακιστεί σε Τάγμα Εργασίας από όπου κατόρθωσε και το έσκασε, οπότε διατήρησε τραύματα.... Ο άλλος προπάππος μου βρέθηκε το 1917 στην Ρωσία-ή Οδυσσό της Ουκρανίας διότι είχε πάει μετανάστης για δουλειά και έκλεισε η ΕΣΣΔ τα σύνορα. Τον "υποχρέωσαν" να γίνει δίγαμος...Τον γιό που έκανε με την Ρωσίδα τον ονόμασε Αλέξανδρο και έφυγε στην Ελλάδα (στην πρώτη γυναίκα, την προγιαγιά μου). Άρα, έχω ένα σόι που δεν το γνωρίζω στα μέρη εκείνα και θα διαιωνίζουν ένα όνομα "Αλέξανδρος ο Έλληνας"... Γνωρίζω πολλές ιστορίες στο περίπου.
Μιστί – Μυστή
Σεβαστή Δημοσίου
Δημήτρης
3
Σεβαστή Δημοσθένη, Γεώργιος Δημοσθένης, Παρασκευούλα Δημοσθένη
1924
Ηγουμενίτσα
Μάνδρα Λάρισας
Μιστί – Μυστή
Συμεών Κοιμίσογλου
Κυριάκος
Οικ. Κοιμίσογλου ή Φάτλα Π
1924
Δράμα
Ξηροχώρι Θεσσαλονίκης
Μουταλάσκη – Ταλάς
αντωνης ελματζογλου
ιωαννης
4
αντωνης, παρθενα, γιαννης, ελλη ελματζογλου
1920
κοκκινια
βουλα
απο το ταλας καισαρειας
πρωτα εφυγε για την ελλαδα ο παππους αντωνης και μετα πηρε την οικογενεια του το 1920
Μουταλάσκη – Ταλάς
Απάζογλου
Χρύσανθος
5
Παύλος, Αικατερινη, Ιωσηφ, Κορνηλια, Χρυσανθος
1922
ΔΟΥΡΓΟΎΤΙ
Ηλιούπολη
Ικόνιο, κοντα στο Αμερικάνικο νοσοκομείο (Ταλάς)
Μουταλάσκη – Ταλάς
ΔΑΝΙΗΛΙΔΟΥ ΕΥΓΕΝΙΑ
Ιωάννης
7
1924
Θεσσαλονίκη
Φλώρινα
Δεν εχω πολλα στοιχεια, ξερω οτι ηρθαν απο την Μουταλασκη Καισαρειας Καππαδοκιας. Δυστυχως οταν αρχισα να ενδιαφερομαι για τις ριζες μου οι περισσοτεροι ειχαν φυγει απο την ζωη.
δεν γνωριζω λεπτομερειες
Μουταλάσκη – Ταλάς
ΠΑΥΛΙΔΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ
ΓΕΩΡΓΙΟΣ
2
ΑΓΑΘΟΝΙΚΗ -ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ
1922
ΛΕΥΚΩΣΙΑ ΚΥΠΡΟΥ-ΤΑΥΡΟΣ ΑΘΗΝΑ
ΚΑΛΛΙΘΕΑ ΑΘΗΝΩΝ
Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΔΙΕΜΕΝΕ ΣΤΟ ΜΟΥΤΑΛΑΣΚΗ Ο ΙΓΝΑΤΙΟΣ ΠΑΥΛΙΔΗΣ ΝΥΜΦΕΥΤΗΚΕ ΤΗΝ ΑΓΑΘΟΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΟΥ ΤΟ ΓΕΝΟΣ ΔΙΑΜΑΝΤΟΓΛΟΥ
ΚΑΙ ΗΤΟ ΕΜΠΟΡΟΣ ΟΠΑΠΠΟΥΣ ΤΗΣ ΑΓΑΘΟΝΙΚΗΣ ΗΤΑΝ Ο ΤΡΑΠΕΖΙΤΗΣ ΔΙΑΜΑΝΤΟΓΛΟΥ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΛΕΥΡΑ ΤΗΣ ΜΗΤΕΡΑΣ ΤΗΣ ΜΑΡΙΟΛΑΣ
Ο ΙΓΝΑΤΙΟΣ ΠΑΥΛΙΔΗΣ ΕΜΕΙΝΕ ΠΙΣΩ ΚΑΙ ΕΞΕΤΕΛΕΣΘΗ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΤΟΥΡΚΟΥΣ
ΕΜΕΙΝΕ ΠΙΣΩ Ο ΣΥΖΗΓΟΣ ΤΗΣ ΙΓΝΑΤΙΟΣ ΠΑΥΛΙΔΗΣ ΟΠΟΥ ΑΓΝΟΕΙΤΑΙ
Η ΟΙΚΟΓΕΝΙΑ ΕΘΕΩΡΗΤΩ ΜΕ ΚΑΛΗ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ
ΟΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΑΦΟΡΟΥΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΕΣ ΔΙΑΜΑΝΤΟΓΛΟΥ ΠΟΛΙΤΗ
ΠΑΥΛΙΔΗ

Η ΑΓΑΘΟΝΙΚΗ ΠΑΥΛΙΔΟΥ ΕΦΥΓΕ ΜΕ ΤΗΝ ΚΟΡΗ ΤΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΚΑΙ ΕΓΚΥΜΟΝΟΥΣΑ ΜΕΣΩ ΑΤΤΑΛΕΙΑΣ ΕΦΘΑΣΕ ΛΕΥΚΩΣΙΑ ΟΠΟΥ ΕΓΓΕΝΗΘΗ Ο ΠΑΤΕΡΑΣ ΜΟΥ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΑΥΛΙΔΗΣ.ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΕΝΑ ΕΤΟΣ ΗΛΘΕ ΕΙΣ ΤΗΝ ΑΘΗΝΑ ΟΠΟΥ ΕΜΕΙΝΕ ΕΙΣ ΤΑ ΠΡΟΣΦΥΓΙΚΑ ΤΟΥ ΤΑΥΡΟΥ ΚΑΙ ΑΠΕΘΑΝΕ ΤΟ 1933
Μουταλάσκη – Ταλάς
ΣΑΡΙΤΖΟΓΛΟΥ ΘΕΟΦΑΝΗΣ
ΧΡΗΣΤΟΣ
4
ΘΕΟΦΑΝΕΙΑ-ΕΥΛΑΜΠΙΑ-ΧΡΗΣΤΟΣ-ΔΕΣΠΟΙΝΑ
1922
ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑ -ΜΟΥΡΤΟΣ
ΕΛΛΑΔΑ-ΝΕΑ ΙΩΝΙΑ
ΕΦΥΓΑΝ ΑΠΟ ΤΟ ΚΑΡΑΜΑΝ ΙΚΟΝΙΟΥ
ΕΦΥΓΑΝ ΤΟ 1922ΛΟΓΩ ΤΩΝ ΔΙΩΓΜΩΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΜΙΚΡΑΣΙΤΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ