1922 – Προσφυγιά Ι

To 1922 είναι μια χρονολογία που θα παραμείνει στη μνήμη των Ελλήνων ανεξίτηλη, απροσπέραστη, αγιάτρευτη για πάντα. Γιατί τα λάθη δεν βαραίνουν τους ασυνείδητους, τη γενεά εκείνη και τις επόμενες βαραίνουν, όπως και τη μνήμη αυτών που θ’ αναζητούν στους αιώνες του μέλλοντος το γιατί.

Continue Reading →

Σεμέντερε – Προφητείες, μάγια, παιχνίδια

Αν και σύμφωνα με τους κανόνες του ορθοδόξου δόγματος θεωρείτο αμαρτία να ασχολείται κανείς με τούτες τις πρακτικές, εντούτοις, όχι μόνο άγνωστες ήταν, αλλά πάντοτε επίκαιρες και σε πολλές περιπτώσεις χρήσιμες… διότι «η πονηριά της γυναίκας ποτέ δεν σταματά

Continue Reading →

Διγενής Ακρίτας, Dede Korkut – Σύγκριση

Σύμφωνα με τον Βασίλη Μάκη[2], το έπος Ο Διγενής Ακρίτας δεν είναι έμμετρη ιστορία. Οι διάφοροι ωστόσο ερευνητές πιστεύουν ότι έχει ιστορικό πυρήνα, ότι καθρεφτίζει μία ορισμένη ιστορική εποχή, ότι υπάρχουν εντός αυτού άτακτα ιστορικά στοιχεία και ότι επικρατεί κάποια ανομοιογένεια.

Continue Reading →

Η Έξοδος των Ελλήνων από την Αίγυπτο

1955-1965 Ο Νάσερ, το κύμα φυγής και η επίσκεψη Κωνσταντίνου Καραμανλή Η ελληνική παρουσία στην Αίγυπτο πηγαίνει βαθιά πίσω στους…

Continue Reading →

Σεμέντερε – Κύκλος του Χρόνου

Στο κεφάλαιο αυτό περιλαμβάνονται οι πληροφορίες που αντλήσαμε για τα ιδιαίτερα της κοινότητας, στον αέναο κύκλο του χρόνου: τη λαϊκή λατρεία, τις πρακτικές, τα ήθη και έθιμα, τις μικρές και μεγάλες γιορτές, τις δοξασίες, αλλά και τις πολλές αντιλήψεις για πολλά και διάφορα.

Continue Reading →

Σεμέντερε – Λατρευτικά

Δεν γνωρίζουμε εάν υπάρχει τάξη ή τάξεις αγίων. Εκείνο που ξέρουμε και μάλιστα καλά, είναι πως οι Καππαδόκες, χριστιανοί μα και μουσουλμάνοι σεμνύνονταν το όνομα του Αγίου Γεωργίου περισσότερο από οποιονδήποτε άλλο.

Continue Reading →

Σεμέντερε – Πληθυσμιακά / Διοικητικά

Οι ιστοριοδίφες του χώρου ένα από τα βασικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν είναι οι συγκεχυμένες και εν πολλοίς πληροφορίες που εμπεριέχουν υπερβολές, συχνά μάλιστα αντικρουόμενες μεταξύ τους… σε όλες τις εκφάνσεις της ερευνάς τους. Για το εκπαιδευτικό σύστημα, τις κυρίαρχες σχέσεις με τους «άλλους», την καθημερινότητα, την οικονομική κατάσταση…

Continue Reading →