Posted in Ιστορική μελέτη Καππαδοκία Λαογραφία Μαρτυρίες Πολιτιστικά Τραγούδια Τραγούδια Καππαδοκίας

Κλήδονας Δ’

Υπήρχαν πολλές και θα λέγαμε σημαντικές, με βασικότερη, ίσως, αυτής της ημερομηνίας. Ο διαφορετικός πάλι «εμπλουτισμός» του, κατά την άποψή μας, εντάσσεται στην όποια επιθυμία των συμμετεχόντων να παρουσιάσουν κάτι το διαφορετικό στα πλαίσια του «εμείς»…

Διαβαστε περισσοτερα... Κλήδονας Δ’
Posted in Αττική Έθιμα Ελλάδα Τραγούδια Χορός

Οι τοπικοί Χοροί του Ασπρόπυργου

Τους τοπικούς χορούς δεν θα τους χωρίσουμε σε κατηγορίες, αλλά σε χρονικές περιόδους. Στον Ασπρόπυργο ουδέποτε συμμετείχαν οι άντρες στον χορό, στην πλατεία (δημόσιος χορός) παρά ελάχιστες φορές και μόνο τις απόκριες, αφού είχαν τελειώσει οι γυναίκες.
Αυτό γενικά γινόταν και σε άλλες κοινωνικές εκδηλώσεις αρραβώνες, γάμους κτλ με διαφορετικό τρόπο. Μέχρι το 1930 ο δημόσιος χορός γινόταν στον προαύλιο χώρο της εκκλησίας του Αγίου Δημητρίου

Διαβαστε περισσοτερα... Οι τοπικοί Χοροί του Ασπρόπυργου
Posted in Βιβλία Βιβλία Γενικά Βιβλία Κωνσταντινούπολης Βιβλία Πόντου Θράκη Ιωνία Κύπρος Κωνσταντινούπολη Μαρτυρίες Μικρά Ασία Προποντίδα Σμύρνη Στιχάκια Τραγούδια

Εγκώμια και θρήνοι…

Ο αριθμός των Ελλήνων συγγραφέων για τις αλησμόνητες πατρίδες δεν έχει τέλος και αρχή. Χιλιάδες σελίδες πλημμυρίζουν την Ελληνική Γραμματεία γιατί στην ψυχή των προσφύγων θα υπάρχει πάντα ο μυστικός λυγμός για τις μαγικές πολιτείες που χάθηκαν…

Διαβαστε περισσοτερα... Εγκώμια και θρήνοι…
Posted in Βασίλης Καππαδοκία Λαογραφία Πολιτιστικά Τραγούδια Χορός

Καππαδοκικός χορός Αγίου Βασιλείου

Παραμονή της εορτής του Αγίου, μαζεύονταν κατά ομάδες προτού ξημερώσει, από τα ελληνικά χωριά των Φαράσων ( Σατί , Αφσάρι , Κίσκα , Πες καρτάς, Τσουχούρι , Βαρασό ) στο κεφαλοχώρι της περιοχής, τον Βαρασό για να ανηφορίσουν ψηλά σε ένα σπήλαιο όπου βρισκόταν το εξωκλήσι του Αγίου Βασιλείου …

Διαβαστε περισσοτερα... Καππαδοκικός χορός Αγίου Βασιλείου
Posted in Βιβλία Βιβλία Βιβλία Πόντου Έθιμα Ιστορία Ιστορική μελέτη Μικρά Ασία Πόντος Προσφυγιά Τραγούδια

Πόντος… στα μονοπάτια της μνήμης

Ζηλεύω τη λάμψη και το παιχνίδισμα των ματιών τους, σαν να μιλούν για τον τόπο τους… Βλέπω την αγάπη τους και τη λατρεία τους γι’ αυτό, το δέσιμό τους με τη γενέτειρά τους. Καταλαβαίνω το δέος, την αδάμαστη θέλησή τους να πορευθούν στην περπατησιά του χρόνου, στα μονοπάτια της μνήμης…

Διαβαστε περισσοτερα... Πόντος… στα μονοπάτια της μνήμης
Posted in Βιογραφικό Βίοι Μικρασιατών Ελλάδα Πόντος Τραγούδια

Ο Πολυχρόνης Αμανατίδης

Ο Χρόνης Αμανατίδης κατάγεται από την Κερασούντα του Πόντου αλλά γεννήθηκε στο Οχυρό Δράμας. Από μικρή ηλικία ασχολείται με την ποντιακή και ελληνική μουσική και το ποντιακό θέατρο, δίπλα στο μεγάλο θεατράνθρωπο, Πόλυ Χάϊτα, του οποίου υπήρξε μαθητής. Έπαιξε στο αρχαίο θέατρο Φιλίππων στο έργο «Οι τελευταίοι » του Πόλυ Χάϊτα καθώς και στο Λυκαβητό, όπου απέσπασε την καλύτερη κριτική από τον Κ. Γεωργουσόπουλο.

Διαβαστε περισσοτερα... Ο Πολυχρόνης Αμανατίδης
Posted in Βασίλης Έθιμα Καππαδοκία Λαογραφία Τραγούδια Τραγούδια Καππαδοκίας Χοροί Καππαδοκίας Χορός

Το έθιμο Γιολούχ στο Μιτσί της Καππαδοκίας

Στο Μιστί, την Αξό, το Τσαρικλί τα Λιμνά, και στην ευρύτερη περιοχή της Καππαδοκίας υπήρχε το έθιμο του Γιολούχ .
Ένα έθιμο που γινόταν με τρόπο απαρέγκλιτα τελετουργικό διατηρώντας την συνήθεια ο πατέρας του γαμπρού να δίνει μπαχτσίσι ( 2 με 3 λίρες, διάφορα οικόσιτα ζώα ) για να επισφραγίσει το αρραβώνα του γιού του με την κόρη. Εφόσον λοιπόν κατάληγαν στο οριστικό μπαχτσίσι , το οποίο ονομαζόταν Γιολούχ γινόταν γλέντι ανάμεσα στα σόγια των νέων.Οι δυο νέοι πλέον θεωρούνταν …

Διαβαστε περισσοτερα... Το έθιμο Γιολούχ στο Μιτσί της Καππαδοκίας
Posted in Βασίλης Έθιμα Καππαδοκία Μικρά Ασία Πολιτιστικά Τραγούδια Τραγούδια Καππαδοκίας Φωτογραφίες Χοροί Καππαδοκίας Χορός

Το Θέρος στην Αξό της Καππαδοκίας

Τον πρώτο λόγο στην Καππαδοκία όσον αφορά τις γεωργικές εργασίες τον είχαν οι γυναίκες μιας και το λιγοστό ετήσιο εισόδημα ανάγκαζε τους άνδρες να ξενιτευτούν μακριά από τις εστίες τους τουλάχιστον έξι μήνες τον χρόνο.

Διαβαστε περισσοτερα... Το Θέρος στην Αξό της Καππαδοκίας