Η Κοίμηση της Θεοτόκου

Η μητέρα του Θεού είναι με σταυρωμένα τα χέρα πάνω στο κεντημένο σεντόνι και τριγύρω ο χορός των Αποστόλων παρακολουθεί περίλυπος για τη μεγάλη απώλεια, αποδίδοντας μάλιστα τις δέουσες τιμές με χαρακτηριστικότατες κινήσεις προς το νεκρό σώμα της…

Continue Reading →

Η Εκδίωξη

Αριστερά του πλάνου υπάρχει ο άγγελος Κυρίου, κατά πάσα πιθανότητα ο αρχάγγελος Μιχαήλ, που φαίνεται να εκδιώκει μια πλειάδα ανθρώπων ενδεδυμένων με ιερά άμφια πάνω από τους οποίους υπάρχει η λέξη «ΑΡΧΙΕΡΙS»…Μάλλον θα πρόκειται περί των κληρικών οι οποίοι φάνηκαν ανάξιοι της αποστολής και του λειτουργήματός τους και οι οποίοι εκδιώκονται…αλλά και πολλών άλλων… πάσης φυλής, τάξεως και ηλικίας, άνδρες και γυναίκες…

Continue Reading →

Η Προδοσία

Τα κύρια πρόσωπα της σύνθεσης είναι ο Κύριος, στο μέσο περίπου και ο Ιούδας ο οποίος παρίσταται σαφώς μικρότερος και μάλιστα σε μια στάση μάλλον περίεργη. Η ιδιαιτερότητα έγκειται στο γεγονός πως απεικονίζεται μάλλον σαν να «πετά» χωρίς τα πόδια του να αγγίζουν το έδαφος.

Continue Reading →

Η Βάπτιση

Αποδίδεται, όπως το σύνολο σχεδόν των τοιχογραφιών, λιτά, διατηρώντας όμως ένα άξονα συμμετρίας μεταξύ του ευμεγέθους Ιωάννη και των παρισταμένων αγγέλων. Ιδιαίτερα ο τελευταίος διατηρεί μια έκφραση φόβου και δέους για το έργο που επιτελεί και φυσικά σε θέση χειροθεσίας…

Continue Reading →

Καρσή Κιλισέ

Στην είσοδο ακριβώς της Αραβησσού, σ’ ένα τόπο που οι περισσότεροι ακόμα και σήμερα ονομάζουν Καρσή Κιλισέ, δηλαδή η απέναντι εκκλησία, ή οι απέναντι εκκλησίες, βρίσκεται ο ιερός ναός του Αγίου Ιωάννη.

Λαξευμένος σ’ ένα «διαλεχτό» πυραμιδοειδή βράχο, ανάμεσα σε εκατοντάδες άλλους, δεσπόζει με τον καλοσχηματισμένο όγκο του που τον κάμει ξεχωριστό από μια πλειάδα παρόμοιων άλλων, και ίσως το πλέον αξιοθέατο όλης της περιοχής.

Continue Reading →